miercuri, 2 februarie 2011

Poveste ..scufita rosie


Stiti povestea cu Scufita Rosie? Daca nu o stiti, am sa va povestesc eu o varianta ...mai completa decat cea originala!
 Cica era odata o fata, care primise cadou de la bunicuta , un cur de sac ..de canepa vopsit rosu. In fiecare zi bunicuta se ducea in vizita la scufita si la mama ei. Scufita rosie  era mereu asa de fericita, si zburda pe campii, si prin sat; daca intalnea un vecin.... dadea "buna ziua", daca intalnea o vaca..iar buna ziua... si vaca ii raspundea  fericita.Intr-o buna zi, scufita mere in marginea padurii sa se joace, si vede printre floricele niste ciuperci!.Incepe sa le adune, si sa cante :
-o ciuperca tralala, doua ciuperci tralala, trei ciuperci tralala, patru ciupe...., patru ciupe..... asta nu se smulge tralala ( era lupul cu burta la soare... se bronza ).Se trezeste lupul nervos si ii zice:
-auzi scufita, sa vezi ce ciuperca iti dau acum...  nu poate omul sa stea linistit la soare ca te tresesti tu sa cauti ciuperci . La vre-o cateva zile, bunica scufitei se inbolnaveste (bola vacii nebune), iar mama scufitei o trimite la bunica ca sa ii duca un cos, cu slana, ceapa, vin.si... lumanari( in caz ca da ortu'popii). Si asa, se aventureaza scufita in padure, unde  la cateva minute de mers vede ca se misca o tufa( .... de venezia). Din tufa iese vanatorul, cu pusca in mana, si cu niste crengi prin par!
- Vai de mine vanatorule, dar ce m-ai speriat,  dar ce faceai in tufa aia?
-Apai nimic , se aude ca de ceva vreme umbla pe aici un lup rau, care papa copii; dar cum inca nu am dat de el, imi lustruiam pusca!
-In tufa?
-Pai doar nu vrei in public, sa ma vada lupul si sa rada . Apropo, eu te cunosc, tu esti aia care umbla cu sacul in cap! Scufita?
-Da eu sunt.
-Si unde te duci singura? ca e periculos...
-Ma duc la bunica, sa ii duc cosul asta ,cu d'ale gurii.
-Bine, dar ai grija, du-te repede, sa nu te opresti, si sa nu vorbesti cu nimeni.
Lupul, care isi lustruia si el... dintii ( ca pusca nu avea)in alta tufa, asculta toata conversatia,si o lua la fuga inaintea scufitei. Pe la jumatea drumului lupul ii iese in cale ,si scufita incepe sa tremure de frica. ...
-Lupule, sa nu ma manci, uite, stiu ca fac masaj tailandez...si erotic,am invatat cand trageam cu ochiul la vecini :D, stiu sa tai iarba la lupi...
-Scufita, sa stii ca te inseli. eu nu vreau sa te manc, ca nu-s ca ceilalti lupi, nu-s rau . Uite ce dinti albi am, is vegetarian, manc multe fructe si legume, am facut si un spot Colgate,si fac si cura de slabire. Uite, colo in poienita, o tufa cu flori, cucuta, bunicii tale i-ar face placere sa ii duci si flori (acum, pe patul de moarte).
-Lupule ai dreptate,acum ma duc sa adun floricele, sa ii fac o coronita. Tu asteapta aici si pazeste-mi cosul asta..
Lupul o taie la fuga spre casa bunicii.; ajuns acolo ciocaneste la usa gandind." o fi buna la pat?" ( ca in cuptor nu incapea mamaia).
-Cine e?
-Sunt eu, lupul, astaaaa.. scufita rosie, am venit sa iti aduc un cos, cu de toate... placinte, aghiasma, tamaie, lumanari.... si vin.
-Intra, e deschis, nu am inchis cu cheia.
Intra lupul, da buzna peste baba... baba il vede si zice:
-Vai ce playboy , al cui nepot esti? ca nu vreau sa fac pacate cu vre-o ruda !
-Lasa mamaie ca nu faci =))   .... sare lupul pe ea si o manca !
Dupa 5 minute, incepe lupul sa se simta rau..
-Fir-ar al dracu de cap prost ce am.... gandesc doar cu stomacul.  Baba asta avea 90 de ani, avea carnea tare si mi-a cazut grea la stomac...  sper ca desertul o sa fie mai bun.. Se pregateste, se imbraca cu camasa de napte a babei, isi pune o pereche de ochelari ( de soare, erau ai vanatorului...oare ce cauta vanatorul la baba acasa?), si se aseaza in pat. Dupa ceva timp apare la usa si scufita rosie.. si ciocaneste.
-Intra, e deschis, nu am inchis cu cheia.
-mamaie, ti-am adus ceva de mancare, si de baut..
Mamaie dar ce  urechi mari ai, dar ce boala ai luat?
-eee e ca sa te aud mai bine,
-si ce nas mare ai!
-e ca sa te miros mai bine
-eu cred ca e din alt motiv; e pentru ca minti de ingheata apele! mo am inteles eu cum faci de ai mereu carnea la congelator, cu toate ca inca nu exista electricitatea.....  Mamaie, si ce par ai pe tine? cand te-ai depilat ultima data?  stai sa aduc parlitoarea!
-nu e nevoie scufito, e din cauza bolii, a dat licantropia-n mine, si tre' sa te manc acum!
Sare lupu' pe ea, si o inghite intreaga.
-acum ca am mancat-o, ar fi bun un pui de somn! si se pune sa doarma.Dupa o juma' de ora, ajunge si vanatorul la casa bunicii .... si ramane blocat cand aude cum sforaie baba . Intra in casa si il vede pe lup, cu o burta cat o sura, si pune mana pe foarfece,
-Noroc ca am facut cursul ala de chirurgie plastica ,finantat de europa, ca altfel faceam puscarie. Ia foarfeca si incepe sa-l decupeze le lup, o scoate pe baba, si pe scufita. si se gandeste sa ii faca o gluma proasta lupului( ca invatare de minte). Asa ca incepe sa adune de prin casa  ce gaseste, niste blide, ceaune sparte, o grebla, doua lopeti si un tarnacop( pe care baba nu il mai putea folosi) , niste cioate care nu incapeau in soba, un televizor cu lampi, o roaba stricata, niste chei englezesti( au facut curatenie prin curtea babei) si le-a indesat in stomacul lupului.... dupa care l-a cusut la loc!Cand se trezeste lupul, il vede pe vanator cu pusca in mana... si pe scufita si mamaia, se sperie, zice ca-s fantome.... si o ia la fuga prin padure.  Seara, un cetatean care avea casa la marginea padurii, auzind lupul alergand zice :
 - Bai frate, urata de tot criza asta, iti dai seama ca merg unii cu plugusorul si in luna mai!?




5 comentarii:

  1. funny mai povestesti, ar trebui sa scri povesti

    RăspundețiȘtergere
  2. Nota 10 pentru originalitate si umor. You made my day.:D Demult nu am mai citit ceva atat de funny. Astept si alte productii(povesti) marca Black Angel. :D :P :)

    RăspundețiȘtergere

Ce imi povestesti?