luni, 28 ianuarie 2013

Zic si eu...

...asa, de zis, ca sa mai ocup ceva spatiu pe serverul blogspot :)) . Ma gandeam sa scriu si ceva serios, pe langa toate prostiile pe care le scriu de obicei . Bineinteles ca asta e tot o prostie, dar e serioasa. Ma declar filozof!.Radeti voi, dar habar nu aveti ca toti ati putea fi filozofi. Ma gandeam asa, ca fapt divers, ca e simplu sa fii filozof, tocmai din motivul asta: ca gandesti :)) . Tot asa, ca fapt divers,  ma gandeam la  tipuri de filozofi, si mi-a dat rezultatul asta:
1-Filozoful filozof- cel care gandeste mult, si scrie pe hartie,tot ce gandeste; iar cei care citesc il considera asa doar pt faptul ca ei nu au fost in stare sa scrie asta inaintea lui :)) .
2-Poetul - e tot un filozof, care gandeste si scrie, dar e poet pt ca ceea ce scrie are numele de "poezie" =)).
3-Scriitorul de romane
4-Filozofii anonimi.

1. Filozoful filozof  e omul care se gandeste  la orice, scrie mii de carti, toate avand acelasi sens, dar cu alte cuvinte; ii place sa se repete non-stop.Acum sa vedem categoriile:
a. filozoful "nebun" : cel care scrie doar despre moarte, care nu vede sensul vietii, iubeste moartea,dar nu face nimic sa o cunoasca :))
b. filozoful indragostit: cel care scrie doar despre iubire,
c. filozoful de viata: cel care iubeste viata, te invata cum sa traiesti si sa respecti viata,si pe cei de langa tine. E cel care ar fi in stare sa  faca lupte zilnice cu filozoful din categoria a
d. filozoful universal: asta e cel mai nebun dintre toti. E filozoful care scrie despre toate subiectele: viata, moarte, dragoste, religie... si se contrazice  singur.
De multe ori se intampla ca un filozof, pe perioada vietii sa isi schimbe parerea despre ce prostii a scris  inainte, .El e filozoful care de fapt, nu e filozof,ba chiar  as zice ca nu a inteles nimic toata viata :)) ( sau poate a inteles chiar tot).

2.Poetul,  il consider tot filozof, pt ca el filozofeaza, dar in rime si strofe. Sa faci o poezie care sa vorbeasca doar despre iubire, viata, moarte, o apa, etc, e tot o filosofie, e gandire profunda la un anumit subiect, si placerea de a o scrie intr-un anumit mod. E mult mai usor sa scrii liber, filosofia, asa cum fac eu, cazual; decat sa o scrii folosind rime, strofe ,sau sa  scrii in  3 strofe, ce scrie un filosof in 3 pagini de carte :D

3.Scriitorul de romane.  Pt mine e tot un filozof :)) , bine, nu chiar toti.....dar aproape.

4. Filozofii anonimi. Astia suntem noi, cei care nu scriem in carti, ci traim in viata de zi cu zi. O sa cititi in carti de filozofie, chestii de genul:
"Femeile sînt niŞte nulitåŢi simpatice. Cu cît te gîndeŞti mai mult la ele, cu atît le înŢelegi mai puŢin.... Dar, pe cînd aici råmîi înmårmurit în faŢa unui infinit indescifrabil, în cazul femeii nulitatea îŢi pare mister, cînd ea nu este în fond decît nulitate. Pe lîngå satisfacerea necesitåŢilor sexuale, singurul sens în lume al femeii îmi pare a fi acela de a da prilej bårbatului så scape temporar de presiunea chinuitoare a spiritului...."   Emil Cioran ( cititi printre randuri, ca am dat copy-paste din pdf ....geseli incluse)

Cioran e considerat un mare filozof, si e cunoscut in lume. Totusi, acum sa spuneti adevarat,   nu vi s-a intamplat niciodata sa ganditi ce a scris el in textul de mai sus? eu cred ca da.
 Toti , noi astia anonimi, care avem creier(mai mult sau mai putin;eu am mai putin decat altii, dar imi ajunge :D ) cred ca, in anumite momente din viata noastra, ajungem sa gandim  la fel. Sigur, ca e doar un gand temporan, dureaza o ora, o zi, o luna, pana cand se schimba situatia.
 Diferenta dintre noi si filozofii cunoscuti e scrisul, e faptul ca nu stam sa scriem  tot timpul ceea ce gandim.
 Si eu am avut momente cand am zis " Bagami-as piciorul in...cizma" sau in alta parte, in ea de viata, care nu are sens, care nu merita ... bla bla. Probabil ca daca scriam toate astea, si le publicam... eram acuzat de plagiat, cu toate ca nu am citit niciodata carti de filozofie :)) ( am citit doar Emil Cioran, cu cateva luni in urma).
Deci sunt un filozof anonim .Gandesc profund, la orice( mai ales la prostii),  cand e momentul; imi pun intrebari si imi dau raspunsuri singur,(ca prostul) ca un filosof ce se respecta. Habar n-am daca raspunsurile sunt corecte sau nu, dar putin conteaza. Nici filozofii "adevarati" nu si-au dat raspunsuri corecte. Sau poate ca pt ei erau corecte, dar pt mine nu :))
Cred ca sunt un bun filozof, pt varsta mea, mai ales cand vad ca eu gandesc ca alti filozofi de 75 de ani :))
Se intampla ca azi sa imi pun intrebarea, si sa imi dau un raspuns, iar maine sa nu mai fie valabil raspunsul, dar nu e o problema, asa fac toti filozofii :))

Acum, ca am terminat cu laudatul si cu prostiile serioase,  va las pe voi sa continuati. Eu am sa mai scriu cate ceva neserios.
Amin.


2 comentarii:

  1. Ce sa mai zic? Nu am nici o scuza ca m-am cam indepartat sau ca am uitat sa mai trec pe aici. Norocul meu ca nu s-a stins cavalerismul si ca ai trecut tu pe la mine... M-am cam indepartat de internet si bine am facutm, pe plan personal.
    Ma bucur sa te gasesc la fel de vivace, si sper ca mai fericit decat te stiam.
    Va pupa cu drag, Irina

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu e nevoie de scuze, mai ales ca in ultimul timp nu am mai scris. Anul trecut am scris de 10 ori :)))
    Mai fericit, normal. Am intr-adevar si momente cand sunt filozof nebun.... dar dragostea ma aduce ce drumul cel bun :D Cate-odata imi ajunge sa ma gandesc la ea, si simt ca renasc , uit de toate problemele :D
    Vivace.... da, doar la creier is vivace... ca fizic am cam ruginit :)) dar nu ma plang :D
    Si noi va pupam

    RăspundețiȘtergere

Ce imi povestesti?